تبلیغات
علم و دانش - ایستگاه فیزیك و دنیای علم
آموختن علم و دانش بیشتر

ایستگاه فیزیك و دنیای علم

تاریخ:چهارشنبه 3 مهر 1392-08:22

(( تلفنهای همراه زیر پوستی ))

حالا دیگر دست یا بازو را هم به تلفن تبدیل می كنند .دیگر نیازی به هندز فری نخواهد بود.

تلفن مفهومی ، دیجیتال تاتواینتر فیس به شكل تاتو است اما در زیر پوست دست كاشته

می شود .... این تلفن با تبدیل گلوكز و اكسیژن خون به الكتریسیته كار می كند .

وبا استفاده از نقطه ای كه بر روی دست قرار دارد خاموش و روشن می شود ....

اثرات نامطلوب 
لامپ های کم مصرف بر انسانلامپ های فلورسنت فشرده معروف به ( كم مصرف ) .....

پژوهشگران كشور با تحقیقاتی اثرات نا مطلوب لامپ ها ی كم مصرف را بر......

مغز جنین ، كاهش حافظه ، پوست و چشم به اثبات رساندند و ضمن هشدار نسبت به

نحوه ی استفاده از این لامپ ها خواستار پروتكلی برای معدوم سازی با استفاده صحیح از آن شدند.

محققان كشور نوعی شیشه های نامرئی تولید كردند كه موجب كاهش اتلاف انرژی می شود به گونه ای كه در مناطق سردسیر مانع خروج گرما به خارج محیط و مانع انتقال گرما به محیط در متاطق گرمسیر می شود.

در حال حاضر با تولید شیشه های رفلكس در مقیاس صنعتی، كشور از واردات شیشه های خاص نیز بی ‌نیاز شده است به گونه ای كه 90 درصد كل شیشه های رفلكس كشور با نرخ تولید محصول 20 هزار متر در روز به وسیله این شركت تولید می شود.

خودروی ضد كربن چینی، قرار است اولین خودروی دنیا باشد كه مانند برگ، دی‌اكسید كربن مصرف می‌كند و اكسیژن آزاد می‌نماید

بقیه در ادامه مطلب

اثرات لامپ ها ی كم مصرف

در شیشه های Low-E پوشش های نانوئی استفاده شده است از این رو كاربری این نوع از شیشه ها را افزایش می دهد كه از جمله مزایای آن می توان به تنوع در رنگ، عبور دهی نور، انتقال انرژی و گرما و تغییر انعكاس نور اشاره كرد.

این نوع شیشه ها بخش مرئی طیف نور را عبور داده و در مقابل از عبور بخش حرارتی، امواج مادون قرمز و امواج مضر ماورای بنفش جلوگیری‌كرده و در نهایت آنها را منعكس می كند. این نوع شیشه ها قادر هستند مانند یك عایق حرارتی شفاف عمل كنند و انتقال حرارت بسیار كمتری نسبت به شیشه های معمولی دارند.

علاوه بر این شیشه های LOW-E موجب كاهش آلاینده های زیست محیطی می شوند.

این شیشه ها در مناطق گرمسیری گرمای بیرون را به داخل محیط منتقل نمی كند و در مناطق سردسیر نیز مانع از خروج گرمای داخل به بیرون از محیط می شود.


با توجه به مزایای شیشه های كم‌ گسیل در كاهش مصرف انرژی، گواهی ‌نامه فنی این شیشه ها از سوی مركز تحقیقات ساختمان و مسكن تا مرداد 91 نیز تمدید شد.

خودروی ضد كربن چینی، قرار است اولین خودروی دنیا باشد كه مانند برگ، دی‌اكسید كربن مصرف می‌كند و اكسیژن آزاد می‌نماید

بر اساس گزارش ، شركت خودروسازی شانگهای قرار است با ایده خودرویی به نام یه‌زی (كه در لغت به معنای برگ است) به نمایشگاه خودروی 2010 شانگهای بیاید. یه‌زی با یك لایه پلاستیكی پوشانده شده،‌ از انرژی قابل تجدید استفاده می‌كند و مهم‌تر این كه اكسیژن دفع می‌كند. بدین ترتیب، یه‌زی اولین اتومبیل ضد كربن دنیا خواهد بود.

دلیل نام‌گذاری این خودرو، سقف برگ‌مانند آن است كه محل نصب سلول‌های نوری است. نكته جالب‌تر،‌ توربین‌های چرخ‌هاست. به گفته شركت سازنده،‌ این چرخ‌ها هنگام حركت خودرو، برق تولید می‌كنند. چهارچوب شاسی هم از فلز و مواد آلی ساخته شده و دی‌اكسید كربن هوا را می‌گیرد و با استفاده از آن در یك سلول سوخت میكروبی، بخار آب ساتع می‌كند.

به ادعای این شركت، خودروی یه‌زی می‌تواند دی‌اكسید كربن حاصل از مصرف برق خودش را تبدیل به نیروی الكتریكی كند كه باز مورد مصرف خود خودرو قرار می‌گیرد.

البته بسیاری از این اطلاعات به طور غیرمستقیم منتشر شده است و خود شركت مستقیما هیچ اطلاعات دقیقی را منتشر نكرده است، چه برسد به این كه توضیح بدهد تمام این تبدیل‌ها طی چه فرایندی صورت می‌گیرند.

اسپنسر كانگ، مهندس خودرو و متخصص سوخت‌های جایگزین درباره این اطلاعات معتقد است كه همه این‌ها،‌ راه‌های ممكن تولید نیروی الكتریكی هستند، اما به سختی می‌توان آن‌ها را در یك خودرو به كار برد. كانگ معتقد است منظور از چهارچوب ساخته شده از فلز و مواد آلی،‌ باید شبكه‌ای میكروسكپی باشد كه در حال حاضر در مطالعات، برای ذخیره هیدروژن در سلول سوخت ماشین‌ها به كار می‌رود.مشكل اینجاست كه این شبكه برای ذخیره هیدروژن گرمای زیادی آزاد می‌كند، بنابراین نیاز به یك سیستم خنك‌كننده قوی خواهد داشت.

كانگ در مورد توربین‌های درون چرخ‌ها معتقد است كه چنین سیستمی بیشتر از آن كه تولید انرژی داشته باشد، باعث افزایش وزن خواهد شد. البته در شرایطی مانند ترمز گرفتن و یا حركت در سرازیری‌ها، ممكن است چنین توربین‌هایی به كار بیایند، اما دقت لازم در مهندسی چنین توربین‌هایی، ‌در واقع اجرای آن‌ را غیرعملی می‌سازد.

در مجموع به نظر می‌رسد كه این خودرو باید قوانین فیزیكی كه ما می‌شناسیم را زیر پا بگذارد. در غیر این صورت، ‌انرژی كه باید صرف گرداندن سیستم‌هایش نماید، از انرژی مورد نیاز خود خودرو بیشتر خواهد بود.(من که با هاش حال میکنم!!)

با این حال، شركت شانگهای اعلام كرده كه به زودی جزییات مربوط به این خودرو را اعلام خواهد كرد. البته این خودرو هنوز یك ایده است و تا رسیدن به تولید فاصله بسیاری دارد.

نظر یادتان نرود.




داغ کن - کلوب دات کام
لطفا نظر بدهید.() 
BHW
پنجشنبه 24 فروردین 1396 13:11
Hi just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of the
pictures aren't loading correctly. I'm not sure
why but I think its a linking issue. I've tried it in two different web browsers and both show the same outcome.
manicure
سه شنبه 22 فروردین 1396 19:34
It's remarkable designed for me to have a website, which is good for my knowledge.

thanks admin
BHW
یکشنبه 13 فروردین 1396 17:01
Article writing is also a fun, if you be familiar
with after that you can write if not it is complex to write.
سیامک
جمعه 5 مهر 1392 17:19
سلام خسته نباشید برادر /واقعا وبلاگ مفیدی دارین اجرت با خدا
مدیر وبلاگ امام مظلوم(عج)سیامک اقراری
پاسخ سیدمحمدامین شاهمرادی : ممنون
farzaneh
جمعه 5 مهر 1392 01:12
سلام خیلی با مطالبت حال کردم معمولا مطالب علمی نمیخونم ولی پستای تو رو تا آخر دنبال کردم
پاسخ سیدمحمدامین شاهمرادی : مرسی
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.